Notícies

Oktoberfest a Platja d’Aro

foto-3

Al bell mig de la vila, al cor de la seva vida al carrer. S’hi poden tastar fins a 30 varietats de cervesa internacional, i com a novetat d’enguany, descobrir-hi algunes de les produccions artesanals nostre del país al mateix moment que es pot gaudir de les varietats gastronòmiques més tradicionals i ballar amb la música de les xarangues i les orquestres més originals. No oblideu la gerra commemorativa d’aquesta 29a edició per a la vostra col·lecció.

Un miler de persones se sumen al repte Oncotrail en la seva quarta edició

Els 138 equips inscrits, un 80% més que en l’edició anterior, han pres la sortida aquest matí a la plaça Can Mario de Palafrugell enmig d’un ambient molt festiu

L’objectiu de la cursa és recaptar fons per millorar les condicions de vida dels malalts de càncer de les comarques gironines i de moment ja s’han recollit més de 150.000 euros

oncotrail16_david_fajula

Palafrugell, 1 d’octubre del 2016. La plaça de Can Mario de Palafrugell s’ha omplert de gom a gom per acollir la sortida de la quarta edició de l’Oncotrail, la prova solidària de 100 km per equips que organitza la Fundació Oncolliga Girona amb la col·laboració de l’Agrupació Excursionista i el Club Atlètic de Palafrugell i que té com a finalitat recaptar fons per millorar les condicions de vida dels malalts de càncer i els seus familiars. Els 138 equips d’aquesta edició (un total de 1.100 participants) han pres la sortida a les 9 del matí enmig d’un ambient molt festiu, després d’uns breus parlaments dels organitzadors, l’alcalde de Palafrugell, Juli Fernández, i el delegat d’Esports de la Generalitat a Girona, Josep Pujols. Durant l’acte s’ha dedicat també un emocionat record a Fàtima Portí, Pep Higueras i Marc Garrido, tres amants de l’esport que han perdut la vida en els darrers mesos i que tenien previst participar en aquesta edició d’Oncotrail.

La participació en aquesta quarta edició de la prova ha superat totes les expectatives dels organitzadors. Un total de 138 equips s’han inscrit a la cursa, el que representa un creixement del 80% respecte el 2015, quan van córrer la prova 78 equips. Aquesta xifra confirma la consolidació de la prova com a una de les cites ineludibles del calendari de curses solidàries a les comarques gironines.

Tot i que la cursa no és competitiva, alguns equips es preparen a fons per participar-hi i fer un bon temps. Així, l’equip Mercat del Lleó (dorsal 97) ha estat el primer a crear la línea de meta, amb un temps de 9h i 11 min.

Un doble repte
L’Oncotrail planteja un doble repte: esportiu i solidari. El repte esportiu consisteix a aconseguir recórrer els 100 km de l’itinerari, passant per camins de ronda de la Costa Brava i per les Gavarres, dins d’un termini màxim de 30 hores i amb avituallaments cada 10 km. La cursa es pot fer corrent o caminant i l’únic requisit és que sempre hi hagi quatre integrants de l’equip en moviment. La superació d’aquest repte esportiu és sens dubte un al·licient, però el que de veritat mou els participants és l’altre repte, el solidari. Per participar a l’Oncotrail, cada equip ha de fer un donatiu mínim de 1.000 euros a la Fundació Oncolliga Girona, que destina aquests diners a millorar la qualitat de vida dels malalts de càncer.

En l’edició del 2015 es van recaptar 95.161,34 euros, dels quals la partida més important, 70.000 euros, es va destinar a cobrir necessitats dels hospitals gironins a les quals d’administració no pot arribar. La resta de l’import recaptat va servir per a finançar la investigació de la malaltia dins de l’Institut Català d’Oncologia (ICO) de Girona, a més de necessitats pròpies de la Fundació.

En aquesta quarta edició, els organitzadors porten recollits més de 160.000 euros, però la plataforma on line a través de la qual es fan les donacions, a la web www.oncotrail.cat, continuarà oberta encara unes quantes setmanes després de la cursa, per la qual cosa s’espera que aquesta xifra creixi encara més.

Rècord de participants
La participació en aquesta quarta edició de la prova ha superat totes les expectatives dels organitzadors. Un total de 138 equips s’han inscrit a la cursa, el que representa un creixement del 80% respecte el 2015, quan van córrer la prova 78 equips. Aquesta xifra confirma la consolidació de la prova com a una de les cites ineludibles del calendari de curses solidàries a les comarques gironines.

La celebració de l’Oncotrail no seria possible sense la col·laboració dels prop de 300 voluntaris que hi participen fent diferents tasques, des de logística i avituallament als punts de control fins a serveis de podologia i fisioteràpia, ADF, assistència mèdica, etc.

FOTO: Sortida de la prova, a la plaça de Can Mario de Palafrugell.
AUTOR: DAVID FAJULA

Aquest cap de setmana Palamós organitza diverses activitats al voltant de la nova edició de les Jornades Europees del Patrimoni

PALAMÓS

foto_3Aquesta festa europea del patrimoni se celebra cada any al continent durant els mesos de setembre i octubre, i l’edició d’enguany a Catalunya tindrà lloc aquest proper cap de setmana, concretament els dies 16, 17 i 18 de setembre. Sota el lema unitari de Patrimoni de tot@s l’Ajuntament de Palamós mitjançant el Museu de la Pesca proposa tres activitats: una descoberta teatralitzada del castell de Sant Esteve de Mar, un recorregut patrimonial pel camí de ronda del municipi o bé la visita guiada al Museu de la Pesca. Totes aquestes propostes incloses dins el programa de les Jornades Europees del Patrimoni són totalment gratuïtes. Les places són limitades i per això cal fer reserva prèvia.
Durant aquest pròxim cap de setmana, concretament del divendres 16 al diumenge 18 de setembre, l’Ajuntament de Palamós se sumarà un any més a les Jornades Europees del Patrimoni oferint diverses propostes mitjançant les quals poder mostrar una part del patrimoni cultural i històric del municipi.
D’aquesta manera i mitjançant el Museu de la Pesca, s’organitzaran tres activitats que permetran als seus participants l’apropament al patrimoni local mitjançant visites guiades i itineraris de caire interpretatiu.
Tres propostes per a fomentar el Patrimoni de tot@s
Sota el lema unitari europeu de Patrimoni de tot@s, i amb l’objectiu de difondre i conservar el patrimoni cultural, a Palamós es concreten les següents propostes.
La visita guiada al Museu de la Pesca, que tindrà lloc el divendres 16 a les 17.30 h. Aquesta activitat permetrà als seus participants poder fer un recorregut pels diferents àmbits del museu palamosí resseguint la història de la pesca a la Costa Brava i també els reptes de futur que té el sector pesquer al territori.
L’endemà, dissabte 17, a partir de les 17 h tindrà lloc la descoberta teatralitzada del castell de Sant Esteve de Mar. Amb la col·laboració del grup de teatre palamosí Gespa Teatre es mostraran els punts més interessants d’aquest Bé Cultural d’Interès Nacional, situat en un dels indrets més bonics de la Costa Brava, situat en un promontori damunt la platja de La Fosca.
La darrera de les propostes incloses a les Jornades Europees del Patrimoni que tenen lloc a Palamós es durà a terme el diumenge 18 de setembre, a les 12 h, i es basarà en la realització d’una passejada per un tram del camí de ronda de Palamós.
La proposta anomenada “De castell a Castell” permetrà recórrer i conèixer el tram comprés entre el castell de Sant Esteve de Mar i el poblat íber de Castell, dos elements patrimonials de relleu que seran visitats en aquest itinerari que transcórrer per un litoral d’un gran valor natural i paisatgístic on es destaca també, el conjunt històric de S’Alguer.
Activitats gratuïtes amb reserva prèvia
Totes aquestes activitats que tenen lloc a Palamós i que són incloses dins el programa de les Jornades Europees del Patrimoni 2016, són totalment gratuïtes. Les places són limitades i per això s’aconsella fer reserva prèvia.
Per a poder participar en les activitats organitzades per l’Ajuntament de Palamós, cal trucar al telèfon del Museu de la Pesca: 972 600 424, i reservar plaça.

La Bisbal d’Empordà participa del 47è Congrés Internacional de la Ceràmica projectant-se entre acadèmics d’arreu del món

LA BISBAL D’EMPORDÀ

foto_2Més de 100 congressistes visitaran la capital empordanesa aquest divendres
Del 12 al 16 de setembre de 2016 se celebra el 47è Congrés de l’Acadèmia Internacional de la Ceràmica amb el tema central: “La Ceràmica en l’arquitectura i l’espai públic”. La seu del congrés serà el Museu del Disseny de Barcelona però compta amb moltes extensions territorials com la Bisbal d’Empordà, que hi participarà activament durant l’última jornada.
Al congrés hi ha més de 350 inscrits d’arreu del món, sobretot de la Xina, Japó, Austràlia, Israel, EEUU, Amèrica de Sud i diversos països europeus.
Precisament, divendres 16 de setembre, el Terracotta Museu de la Ceràmica amb la col·laboració de l’Associació de Ceramistes de la Bisbal i l’Escola de Ceràmica tenen previst rebre a una bona part dels congressistes tot donant suport a la Ruta ceràmica catalana prevista per aquest dia. Una Ruta que portarà als congressistes a visitar el nostre Museu (i de retruc la ciutat de la Bisbal) i que permetrà donar a conèixer la ceràmica bisbalenca entre els acadèmics de tot el món.
Els congressistes visitaran les terreres, una activitat organitzada per l’Associació de Ceramistes i Argilers Bisbal. També s’ha previst una visita guiada a l’exposició permanent del Museu i a les dues exposicions temporals programades especialment per a aquest esdeveniment: “Jordi Aguadé: l’obra i l’empremta”, i “Teules i rajoles pintades. Col·lecció de Xavier Gabarró”.
Pel que fa al recorregut de l’exposició permanent, es planteja una visita de coneixement general a la mostra, tot i que es procurarà destacar i valoritzar aquells espais dedicats a la ceràmica aplicada a l’arquitectura, àmbits que s’adiuen perfectament amb la temàtica principal del Congrés.
Pel que fa a les altres dues exposicions temporals muntades per a l’ocasió, i que formen part de les mostres de ceràmica que hi haurà repartides per tot Catalunya durant l’esdeveniment, la dedicada a Jordi Aguadé pretén destacar, a manera d’homenatge, el treball de tota una vida d’aquest gran ceramista. La mostra, organitzada conjuntament amb l’Associació de ceramistes de la Bisbal, també pretén apropar la personalitat de Jordi Aguadé que, des de fa molts anys, ha esdevingut peça clau i referent de l’art ceràmic a Catalunya.
Pel que fa a l’exposició de teules i rajoles de ràfec pintades (una expressió pictòrica popular, molt freqüent i arrelada a Catalunya des d’època medieval), es mostraran algunes peces de la col·lecció particular de Xavier Gabarró, membre de l’Associació de Ceràmica Catalana i responsable de l’exposició. Aquesta costum de pintar amb signatures i símbols les teules de les volades de nombroses construccions (sobretot esglésies i algunes cases de poble) es relaciona amb la creença popular que protegien i allunyaven el mal, tant de la casa com dels seus habitants.
Finalment, després d’aquestes activitats a la Bisbal d’Empordà, la vetllada acabarà amb un dinar dels congressistes a l’Escola de Ceràmica.

Més de 50.000 persones ateses!

PALAMÓS

foto_1Aquest estiu, el Servei d’Urgències de l’Hospital de Palamós i el Programa d’estiu de les Àrees Bàsiques de Salut del Consorci Assistencial del Baix Empordà (CABE) – ABS Palamós, ABS La Bisbal d’Empordà, ABS Torroella de Montgrí i ABS Palafrugell- han atès més de 50.000 persones.
Durant l’estiu s’han atès 53.958 persones al Servei d’Urgències de l’Hospital de Palamós i al Programa d’estiu de les àrees bàsiques de salut del CABE.
Per a fer front a aquesta demanda en la temporada d’estiu, tant l’Hospital com l’atenció primària, es dota de reforços de professionals per donar-hi resposta.
Els mesos de juny, juliol i agost de 2016 s’han atès un total de 19.842 urgències a l’Hospital de Palamós. Aquesta xifra és lleugerament inferior en relació a l’estiu del 2015 que es van atendre 20.302 urgències.
A l’Hospital, el mes de juny d’enguany es van atendre més urgències que el mes de juny de 2015. En canvi els mesos de juliol i agost s’han atès menys urgències que l’any passat.
El temps mitjà de permanència total al Servei d’Urgències de l’hospital aquest estiu ha estat de 3 hores i 6 minuts, mentre que l’estiu passat va ser de 2 hores i 36 minuts.
Pel que fa al programa d’estiu d’enguany, a les àrees bàsiques de salut del CABE – programa d’urgències i atenció a usuaris que són de fora del Baix Empordà – s’han atès a un total de 34.116 persones: 6.665 persones al CAP Dra. Casaponsa (La Bisbal d’Empordà), 9.481 al CAP de Torroella de Montgrí i l’Estartit, 11.563 al CAP Dr. Josep Alsina i Bofill (Palafrugell) i 6.407 al CAP Catalina Cargol (Palamós) i Sant Antoni. L’any 2015 es van atendre a 34.720 persones.
Dels tres mesos de l’estiu, l’agost és el que ha concentrat més assistències, tant a l’hospital com a l’atenció primària.

El Teatre La Gorga incorpora un sistema de venda d’entrades online per als espectacles que es programin en aquest equipament cultural

PALAMÓS

foto_3

El nou sistema es posarà en funcionament el proper dimarts i només caldrà accedir al web lagorga.cat per a realitzar la compra. L’objectiu d’aquesta iniciativa que promou l’Àrea de Cultura i Patrimoni de l’Ajuntament de Palamós, és la de millorar el servei de venda d’entrades implantat un nou sistema més còmode i avançat. Els usuaris del sistema podran pagar l’entrada amb targeta de crèdit o dèbit i escollir la localitat on vol asseure’s. Cada entrada podrà imprimir-se a casa o enviar-se al mateix mòbil. Els primers espectacles programats aquest mes d’agost a La Gorga que posaran a la venda les entrades mitjançant el nou sistema online seran l’obra de teatre “1984” inclosa dins el FITAG i el concert de música del quartet Mèlt.

A partir del proper dimarts 16 d’agost a les 9h del matí, el Teatre La Gorga posarà en funcionament un sistema de venda d’entrades online per a tots els espectacles de pagament que a partir d’aquesta data es programin en aquest equipament cultural de Palamós.

L’objectiu d’aquesta iniciativa que promou l’Àrea de Cultura i Patrimoni de l’Ajuntament de Palamós, és la de millorar el servei de venda d’entrades del Teatre La Gorga implantat un nou sistema més còmode i avançat, que permet imprimir les entrades comprades a través d’internet, directament des de casa.

Per a l’adquisició de les localitats només caldrà connectar-se al web www.lagorga.cat accedint a la informació de l’espectacle i a la compra dels tiquets. El programa ha estat dissenyat específicament per a La Gorga per l’empresa Nagiro Web Apps.

Les persones que utilitzin aquest sistema podran pagar l’entrada amb targeta de crèdit o dèbit i escollir la localitat on vol asseure’s. Cada entrada es podrà imprimir amb qualsevol impressora amb un format A4 o també podrà enviar-se al mateix mòbil sense necessitat d’imprimir-ho en format paper.

El nou sistema de compra online, no substituirà de moment la venda d’entrades a les Oficines de Cultura, que per aquelles persones que ho requereixin se seguirà oferint com fins ara de dilluns a divendres de 9 a 16 h. Els primers espectacles que a partir de dimarts 16 d’agost permetran adquirir les seves entrades mitjançant aquest sistema online seran l’obra de teatre “1984” inclosa dins el FITAG, que es representarà a La Gorga el dijous 25; i el concert de música del quartet Mèlt que en aquesta ocasió tindrà lloc el dissabte 27 d’agost.

Balanç positiu de la Festa Major 2016

SANT FELIU DE GUÍXOLS

foto_2

Els tres regidors d’Esdeveniments de Ciutat, Georgina Linares, Laura Serrano i David Oliveras, valoren “molt positivament” tots els actes de la Festa Major ganxona.
Activitats des del passat 29 de juliol, amb la recuperada Caminada Nocturna, passant pel Pregó 2016, enguany a càrrec de Creu Roja, acompanyats de la cercavila de la Colla Gegantera; el tradicional correfoc dels Diables de Pere Botero; la cercavila amb Percussió Ganxona; els focs artificials, amb una empresa nova, Pirotècnica Valenciana Llanera, totes les actuacions musicals i balls de nit, així com els espectacles per a la mainada. També, la celebració dins el marc de la Festa Major, de la sisena rua de Carnaval a la fresca que va aplegar una àmplia participació de colles locals i multitud d’espectadors.
Els regidors volen agrair la tasca feta per totes les entitats i associacions locals per la bona marxa de la Festa Major, així com també al Consell Local de Joves per la seva implicació i per les seves activitats programades que van acollir enguany un gran nombre tant de participants com d’espectadors, com és, per exemple, la vuitena Cursa de Pasteres, que va posar fi a una setmana de la nostra Festa Major.

Bus ple per anar i tornar dels Focs

L’Ajuntament va decidir reforçar el bus urbà, ampliant l’horari pensat per poder anar als focs i tornar amb transport públic, amb freqüències cada mitja hora.

Voleu participar a la travessia nedant a Sant Feliu de Guíxols?

SANT FELIU DE GUÍXOLS

foto_1

Una travessia que gaudiràs de valent, nedant i seguint la costa rocosa dels voltants de Sant Feliu, un nou recorregut molt salvatge i de gran vellesa. Si els teus familiars i acompanyants volen, la podran seguir durant tot el recorregut. Immortalitzant les teves braçades i posició de la prova en tot moment.

Travessia controlada través del xip .
Obertura de les inscripcions: 1 de juliol
Inscripcions obertes per a tothom, federats i populars, majors de 10 anys.
Teniu fins el dissabte dia 8 d’Agost, no esperis a l’últim moment!

Dia: 14 agost 2016
Hora: 8h a 9h30’ (recollida de dorsals i últimes inscripcions)
Sortida travessia gran: 10h30’
Lloc: cala de Port Salvi
Sortida travessia mini: 11h30’
Lloc: Platja de Sant Feliu de Guíxols (just al costat de l’antiga discoteca Palm Beach)

Fins al 8 d’Agost, travessia mini 6€, travessia gran 12€
Del dia 9 d’agost i mateix dia de la prova, travessia mini 8€, travessia gran 15€

PLACES LIMITADES A 350 PARTICIPANTS A LA TRAVESSIA GRAN
I 150 A LA MINI !!!!.

La Fundació Morató reedita el llibre que va donar origen a la Cantada d’Havaneres de Calella

3_foto_a

El divendres 17 de juny va tenir lloc la presentació de la reedició facsímil de Calella de Palafrugell i les havaneres, el llibre editat l’any 1966 a partir del qual es va produir el renaixement de l’havanera com a gènere musical i que, de manera inesperada, va donar origen a la Cantada de Calella de Palafrugell. La Fundació Ernest Morató ha estat qui ha promogut la iniciativa amb el suport de la Caixa i la col·laboració de l’Ajuntament de Palafrugell.
La presentació, feta al Museu del Suro, va anar a càrrec de Carles Alsius, fill de Francesc Alsius, un dels impulsors de l’edició original. Juntament amb el llibre, es va presentar el CD inèdit amb les veus de la mítica cantada de can Batlle de 1966, que va amenitzar la presentació d’aquell volum. L’acte va servir, també, per homenatjar els familiars dels artífexs de l’obra original, editors, autors i els fundadors del grup d’havaneres Port-Bo, que es va estrenar amb aquella cantada.

Un llibre de col·leccionista
Calella de Palafrugell i les havaneres és un recull, amb la lletra i la partitura, de les havaneres populars que es cantaven a les tavernes de Calella abans del turisme. Els promotors van ser-ne Francesc Alsius i Frederic Martí, els quals van encarregar-ne la confecció a un destacat calellenc d’adopció, Joan Pericot. Pericot, qui també és l’autor de les il·lustracions, va comptar amb la col·laboració entusiasta del cantaire Ernest Morató i del músic i compositor Frederic Sirés. Per celebrar l’aparició del llibre, el 28 d’agost de 1966 es va organitzar una cantada a a la taverna de can Batlle, punt de trobada per excel·lència dels pescadors i dels amics de Calella. La bona acollida de la iniciativa va fer que l’any següent es muntés la que seria la primera cantada ‘oficial’, a la platja d’en Calau.
El facsímil —del qual se n’ha fet una tirada de 1.500 exemplars—, amb el CD de la cantada del 66 de regal, és a la venda des del passat 17 de juny i es pot adquirir al preu de 18 euros.

Espectacular fi de curs de l’Escola Municipal de Música i Dansa de Torroella

2_foto_aL’Escola Municipal de Música i Dansa de Torroella (EMMT) prepara un espectacular tancament del curs 2015-2016 amb la programació d’una cantata a l’Auditori-Teatre Espai Ter (18 h) i un macroconcert a la plaça de la Vila (21 h), per demà dimarts 21 de juny, coincidint amb el Dia Internacional de la Música.Els dos espectacles estaran protagonitzats pels alumnes i professors de l’escola, que en el cas del concert a la plaça de la Vila, podran gaudir de l’experiència de portar a l’escenari uns arranjaments fets a per a l’ocasió pel prestigiós músic Xavi Torras, un dels més reconeguts experts en musicals del país. Torras ha estat professor a l’escola de teatre musical Memory i director musical d’obres de gran format com Mamma mia! iJesucristo Superstar, i d’espectacles com Live in burlesque a El Molino. Dirigeix OrquestART i ha ensenyat cant a presos al programa El coro de la cárcel.El músic ha acceptat col·laborar en l’espectacle Això no és Broadway, un muntatge de gran format que ens permetrà repassar les cançons dels musicals més singulars i coneguts de Broadway, com poden ser Chicago, All that jazz, Cabaret, Good help, Annie i la Sirenita de la factoria Disney, entre d’altres. L’espectacle comptarà amb la col·laboració de dos exalumnes de l’EMMT: Víctor Branch (veu) i Joan Mar Sauqué (trompeta), que estaran acompanyats dalt l’escenari per prop de 200 alumnes i els professors de l’escola.

2_foto_bHores abans, a l’Espai Ter, es representarà la cantata Boix el bruixot i la ciutat de Meravella, de Manel Justícia (text) i Jordi González (música), una peça adreçada a nens i nenes de 3 a 8 anys que explica una història meravellosa amb rerefons: el valor de la inclusió i el reconeixement envers les persones que tenen capacitats diferents. Els més petits de l’escola tindran l’oportunitat de pujar dalt l’escenari de l’Espai Ter i participar en un muntatge de grans dimensions. Gaudiran, doncs, i faran gaudir d’una gran experiència musical i pedagògica.

Intervindran tots els alumnes de música i dansa 3 a 9 anys de l’EMMT i els planters de Conarte Internacional, juntament amb tots els alumnes de dansa i cors infantils de l’escola.L’actor principal serà Manel Justícia. La direcció de cors anirà a càrrec d’Alba Bosch i Marta Cruz i la direcció Escènica, de Mercè Sardà i Maria Geli. L’accés al recinte l’auditori es farà amb invitació (2 entrades per alumne EMMT).