Rebutgen perjudicis del nou projecte del Port d’Aro

NOTA DE PREMSA

Més de 250 socis del Club Nàutic:
Rebutgen perjudicis del nou projecte del Port d’Aro

De realitzar-se tal com ha estat presentada, la nova concessió portuària per als propers 25 anys implicaria impactes ambientals a l’espai protegit de Punta Prima, suprimiria els amarratges per a les embarcacions petites i obriria la porta a l’especulació immobiliària a la zona, entre d’altres problemes.

Abril de 2016 és la data en què començarà la nova concessió del port esportiu de la Marina de Port d’Aro, a Platja d’Aro, i que es prolongarà durant els pròxims 25 anys. L’obra estarà a càrrec d’una unió temporal d’empreses (UTE) entre el Club Nàutic i la companyia Serra i Mías SA i, amb una inversió avaluada en 22 milions d’euros, entre d’altres aspectes considera:

  • La construcció d’un nou espigó 75 metres més gran que l’actual.
  • La presència només de les embarcacions de grans dimensions al port. Dels actuals 825, se suprimiran 250 amarratges per als vaixells més petits (fins a 8 metres d’eslora).

La iniciativa compta amb l’aprovació de la direcció de Transports i Mobilitat de la Generalitat, però encara falten els permisos locals, com el pla especial i els projectes d’obres.
D’acord amb els estatuts del club, un grup de socis disconformes amb el procés i les seves conseqüències va reunir 120 signatures per demanar a la Junta Directiva una Assemblea Extraordinària, la qual encara no ha estat convocada. Es desconeixen les raons. Actualment aquest grup denominat «indignats» ha aconseguit reunir una massa crítica de 250 socis que busquen anul·lar el projecte i deixar-lo sense efecte.

Impacte en l’entorn

El portaveu del grup, Rafael Arau, planteja que «el nou espigó construït amb milions de tones de blocs de pedra i formigó podria causar un impacte ecològic, paisatgístic i ambiental al sector de Punta Prima, Bé Cultural d’Interès Nacional en la categoria Patrimoni Històric i que també consta com a espai protegit segons el Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Platja d’Aro».
Afegeix que la situació també «resulta especialment perjudicial per als amarristes que al mateix temps tenen habitatge dins el Port d’Aro, ja que per a ells no és viable dur l’embarcació a un altre port». A més, diu que transformar el port en un lloc sol per a «vaixells de luxe», obrirà la porta a l’especulació immobiliària a la zona.

Accions per a aquest dissabte

Per a aquest dissabte 3 d’octubre a les 12:00 del migdia els «socis indignats» han convocat a una manifestació davant de les oficines del port, on en terra i a bord de vaixells, s’exhibirà públicament el rebuig al procés encapçalat per la Junta Directiva.
I a les 6:00 de la tarda hi haurà una reunió oberta amb especialistes que explicaran als socis l’abast del nou projecte. La reunió serà a l’Hotel La Terrassa de Platja d’Aro, i comptarà amb les exposicions de l’arquitecte Albert Bosch i un grup d’advocats. I hi haurà un espai per a preguntes, respostes i definir accions futures.

2_PLÀNOL DEL NOU ESPIGÓ